Inbound Salg
B2B-kunder i dag: Hvor søker de informasjon før et innkjøp? De går til Google, LinkedIn, de snakker med kollegaer og ChatGPT*.
De vil ikke snakke med en selger før de må. Ser du tegningen? Du må tenke nytt. Du kan ikke selge på samme måte som før.
* Kilde: Den store undersøkelsen av B2B-markedsføring, salg og service i Norge - 2023 (c) Leadify
Gode nyheter
Inbound salg betyr at en selger kan bruke sin verdifulle tid på kvalifiserte, innkommende leads som allerede har vist interesse.
Inbound markedsføring gjør at nettsidene blir deres råeste digitale selger, som genererer nye leads og salgsmuligheter til salgsavdelingen 24/7.
For en selger er dette en ny verden, i stedet for tradisjonell prospecting og kalde telefoner.
50+ selskaper skaper vekst med Leadify og HubSpot:
Inbound salg fra Leadify
Leadify leverer en komplett pakke av salgstjenester, som skreddersys til selskapets behov og utvikles over tid. Denne pakken vil alltid inkludere CRM, og kobling mot nettsider, markedsføring og service.
De fleste kunder hos Leadify har et Vekstprogram, som er et abonnement på faste tjenester fra en dedikert Digital Markedsfører og Strategisk Rådgiver hos Leadify, med et helt team av eksperter i ryggen, som blir deres egen salgssupport.
Dette er Simen, Han er digital markedsfører og strategisk rådgiver og kan implementere inbound salg.
Eksempel på inbound salg
Idéer, innhold og gjennomføring av salgs-webinarer.
Hvordan bli kunde på 1-2-3?
- 01 Passer vi sammen?
- 02 Sett mål
- 03 Inngå avtale
- 04 Etablere Vekstpakke
- 05 Vekstprogram
Passer vi sammen?
Inbound og HubSpot er ikke for alle. De som lykkes best har klare mål. Det er ofte B2B-selskaper innen:
- Energibransjen, on- og offshore, som olje og gass eller fornybart
- Teknologiselskaper, som Saas, IT Consulting, FinTech, Cloud eller Infra
- Industri og produksjon, som Maritime og andre havnæringer
- Hvorfor?
Disse bransjene kan vi. De er tekniske, og har kompliserte salgsprosesser. Inbound og HubSpot er skapt for det. Leadify lever og ånder for det.
Sett mål
Vi setter mål for hvilke resultater ditt selskap kan oppnå.
- Synlighet?
- Økt salg?
- Mer fornøyde kunder?
Vi må vite hvor skoen trykker, og starte der mulighetene er størst. Begge parter må bli trygge på at vi lander på riktig strategi og løsninger.
Inngå avtale
Matcher vi? Har vi tydelige mål? Da er tiden inne for en Rammeavtale mellom ditt selskap og Leadify.
Scopet i avtalen er typisk:
- Å etablere en Vekstpakke
- Å gjennomføre et Vekstprogram
Noen selskaper ønsker begge deler. Enkelte velger Vekstpakke, og har Vekstprogram som opsjon. Andre går direkte på Vekstprogram. Du velger.
Vekstpakke
Samarbeidet starter ofte med å designe, utvikle og implementere løsningene i Vekstpakken. Eksempler:
- Nye nettsider
- Full pakke: Nye nettsider, inbound og CRM
- Ny CRM (eller fikse den gamle)
Dere får egen prosjektleder og team hos Leadify, som blir en del av ditt team. Vi skal levere på budsjett, innen tidsfrist og kundetilfredshet minst 5,0 (fra 1-6).
Hva koster det? Prisene finner du her.
Gjennomføre Vekstprogram
Er Vekstpakken på plass? Eller ønsker dere å gå direkte på Vekstprogram? Da starter den virkelige jobben - å skape resultater, sammen.
Med et Vekstprogram får du en fast kontakt i Leadify, med hele teamet i ryggen av spesialister på nettsider, sosiale medier, CRM, annonser, innhold, strategi, events, webinarer og mye mer.
Vi blir en del av ditt team. Vi måler resulater og setter nye mål.
Hva koster det? Prisene finner du her.
Hva kan Leadify hjelpe med?
Har du bruk for hjelp til mer enn bare salg?
Nettsider for B2B
Ønsker du å løfte markedsføringen til nye høyder, men er usikker på hvordan?
Inbound Marketing
Når markedsavdelingen driver så positiv digital markedsføring at leads og kunder vil oppsøke dere.
Inbound Service
Når kundeservice og support sørger for at dine kunder kommer tilbake - igjen og igjen.
HubSpot CRM
Når marked, salg og service jobber effektivt sammen om å skape en fantastisk kjøps- og kundereise.
Du vil selvfølgelig ikke snakke med en selger...
Klar for en prat?
Når du er klar, ta gjerne en prat med oss om hvordan lykkes med inbound salg.